Musea i spennende samarbeid med Snøhetta

Musea på Sunnmøre har inngått et samarbeid med designbyrået Snøhetta for utarbeidelse av digitale tjenester for regionsmuseet.

 

I samarbeidet ligger det både en strategisk og visuell prosess, med nytt nettsted, sosiale medier, logo og digitale tjenester og opplevelser.

«Som den største kulturinstitusjonen mellom Bergen og Trondheim må vi være til stede der publikum er. Besøket på våre flotte arenaer vil i fremtiden starte i publikums hånd – på mobilen» sier administrerende direktør Audhild Gregoriusdotter Rotevatn, i Musea på Sunnmøre.

Musea på Sunnmøre forvalter vår felles kulturarv og gir publikum opplevelser og kunnskap innen kunst og kultur. De ulike arenaene skal løftes frem og mangfoldet skal få stor plass.

«Vi må skape en helhetlig, profesjonell identitet og digital opplevelse. Snøhetta er en samarbeidspartner i verdensklasse og nå gleder vi oss skikkelig» sier Rotevatn.
Vårt samfunnsoppdrag er forvalte kulturarven og kunsten, men samtidig være arenaer for læring, opplevelser, deltagelse og kritisk refleksjon. Moderne museumsdrift er i stor forandring og dagens publikum har andre behov og forventinger enn før.

«Dette er et inspirerende prosjekt som virkelig engasjerer oss. Både ambisjonene og innstillingen som Musea på Sunnmøre har til fremtidens museumsopplevelse er interessant. Og, tror vi, helt riktig. Det er mange spennende muligheter i prosessen som regionsmuseet nå skal gjennomføre» sier strategisk rådgiver i Snøhetta, Hedda Foss Lilleng.